زمزمه ی نور

روشهای حفظ قرآن کریم

زمزمه ی نور

روشهای حفظ قرآن کریم

برنامه حفظ قرآن در یک سال

 مرحله اول - حفظ پنج جزء اول
دهه اول حفظ جزء اول / 5 روز
اول هر روز 4 صفحه حفظ می کند و در هر روز قبل از شروع حفظ 4 صفحه روز قبل را یک بار تکرار می کند. مثلا روز سوم 4 صفحه 2 روز قبل را و روز پنجم 16 صفحه چهار روز گذشته را تکرار می کند. 5 روز دوم هر روز 10 بار یک جزء را تکرار می نماید.
دهه دوم حفظ جزء دوم / 5 روز اول به همان ترتیب هر روز 4 صفحه حفظ و تکرار می نماید، در هر روز قبل از شروع به حفظ برنامه آن روز، محفوظات روز قبل و روزهای گذشته این دهه را تکرار می کند. 5 روز دوم یک روز جزء 2 را فقط تکرار می کند و 4 روز بعدی هر روز 5 بار یا بیشتر 2 جزء را تکرار می نماید.
دهه سوم حفظ جزء سوم / 5 روز اول طبق روزهای پنج گانه گذشته حفظ و تکرار می نماید. روز ششم جزء سوم را تکرار می نماید و چهار روز دیگر هر روز 3 جزء را 3 بار تکرار کند ادامه مطلب ...

شیوه حفظ مشابهات

  حافظ موقع حفظ قرآن به آیاتی می‌رسد که قبلاً همانند آنها را با تفاوت اندکی حفظ کرده است و این تفاوت کم‌کم می‌تواند مشکلاتی را ایجاد نماید و برای حفظ آن آیات و رفع اشکالات لازم است، دقت ویژه‌ای انجام گیرد.

تشابه و همانند در این آیات چند گونه‌اند:

1. فصلها و مجموعه‌های مشابه:
گاهی چند آیه، جز در چند کلمه با هم شبیه‌اند: مثل آیات 80 الی 84 سوره اعراف با آیات 54 تا 58 سوره نمل با آیات 28 الی 29 سوره عنکبوت که در مورد قوم لوط می‌باشند. ادامه مطلب ...